CANLI MÜZAYEDELER
Covid pandemi dönemi ile birlikte başlayan online İnstagram müzayedeleri, haftanın belirli günlerinde belirli firmalar tarafından yürütülüyor. Uzun zamandır izlemeye aldığımız bu müzayedelerde, görsel sanatlar piyasası ile ilgili çok ilginç şeyler saptadık; örneğin, bu müzayedelerde sanat değil, görsellik ve aynı zamanda adı fazlaca duyulmuş olan bazı sanatçılar iştahla pazarlanıyor... Alıcıların çoğu yine alt sat piyasasından olduğu gibi, bu işi bugün al yarın sat şeklinde düşünen sanat yatırımcılarından olduğunu görüyoruz. Bir de sanat yatırımının getirisi olduğunu düşünen yeni koleksiyoncular var ki, aslında onlara dikkat etmek gerekir ki, gelecekte moralleri bozulmasın. Çünkü bu kesim koleksiyonerler, yatırım yaptıkları sanatın getirisinin olmadığını öğrendiklerinde, sanat piyasasında bir kriz doğabilir...
Ne sanatçılar ne de sanat piyasasının galerileri ve sanata gönül vermiş olan kurumlar bu durumdan hoşlanmaz. Bu yüzden canlı müzayede yapan firmalar, rant üzerinen değil, gerçek sanat üzerinden çabalamalı ve sanat piyasasının gerçek rayına oturmasının planını yapmalıdırlar...
ÜLKELERİN SANAT TARİHİNİ YAZMAK...
Ülkelerin görsel sanatlar tarihini yazabilmek çok önemlidir. Çünkü sanat tarihi denildiği zaman, akla çok özgün, özel ve ülkenin özüne bir yenilik sunan, geçmişini de belgeleyebilen veya, ülkenin içinde bulunmuş olduğu medeniyetlerden sentezler sunabilen sanat eserleri, o ülkenin çağdaş sanat tarihi içindeki önemini ortaya koyar... Bakıyorsunuz Türkiye'de doğmuş, eğitim almış olan sanatçım, Miki fare figürleri sunuyor... Hani bir espri olarak sanatçı Miki fareyi çalışmalarında kullanabilir de, tamamiyle pop arta yönelik, bulunduğu kültürü sanki dışlayan ve Batı'nın kültürüyle özdeşleşen bir tavırla sanat yapıyor ve ülkemin sanat uzmanları, müzeleri, galerileri kültür emperyalizminin bu çarpık dayatmalarını sanat olarak kabul ediyor ve sanatta kendi özümüzle çağdaş sanat ortaya koyacağımıza, Soros zihnniyetiyle, yabancılaşmayı amaç olarak dayatmak isteyenlere çanak tutuyoruz...